To je otázka, kterou si pokládá prakticky každý majitel webu. Začíná se na ni ptát zejména poté, co si všimne, že návštěvnost jeho stránek není tak dobrá, jak by si představoval. Touto problematikou se zabývá právě seo optimalizace pro vyhledávače. Tento obor se specializuje na to, aby váš web byl co nejlépe umístěný, respektive aby byla šance, že se na něj někdo dostane, co nejvyšší.
Seo optimalizace má přesně daná pravidla, i tak je to ale i o improvizaci. Každý web je totiž něčím jiný, nelze neustále uplatňovat ty stejné postupy. Základním pilířem je tedy individuální přístup. Je potřeba, aby odborníci překontrolovali vaše stránky, provedli úpravy, vhodně zvolili klíčová slova a tak podobně. To vše je podmíněno mnoha zkušenosti a praxí v tomto náročném oboru. Tím chce říci, že pokud o seo optimalizaci uvažujete, nepouštějte se do ní sami. Výsledky by nebyly ani z části tak kvalitní a průkazné, jako když dáte volnou ruku zkušeným odborníkům. Ceny za tyto služby nejsou ani tak vysoké, například v porovnání s cenami za tvorbu samotného webu. Je to rozhodně něco, do čeho se vyplatí investovat.
Na jakých krocích tedy tato služba stojí? Co vše je zahrnuto v ceně, pokud se pro tyto služby rozhodnete?
Všechny tyto kroky jsou potřebné, pokud chcete dosáhnout stoprocentního výsledku. Je však jasné, že to bude i časově velmi náročné. Zejména linkbuilding je potřeba provádět několik měsíců, aby to mělo opravdu význam. Určitě se tedy nebojte dlouhodobé spolupráce. Většinou je běžné, že spolupráce trvá několik měsíců, často i rok, nebo třeba dva. Záleží také na tom, s jakou pozicí se spokojíte. Pokud míříte až na vrchol, tak je jasné, že tomu bude potřeba věnovat víc času.